یك كارشناس مطرح كرد

پیش بینی سبد كالا در كنار افزایش حداقل مزد

پیش بینی سبد كالا در كنار افزایش حداقل مزد به گزارش زمین دار شو یك كارشناس اقتصادی اظهار داشت: شورای عالی كار برای دستمزد سال ۹۸ باید علاوه بر افزایش حداقل مزد حمایتهای جانبی نظیر توزیع دوازده نوبت سبد كالا به كارگران را حتما درنظر بگیرد.



حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه فردا آخرین جلسه تعیین دستمزد كارگران خواهد بود، اظهار داشت: با عنایت به اعلام وزیر كار در خصوص اینكه دستمزد تا آخر امسال نهایی می شود، فردا جلسه نهایی تعیین حداقل مزد سال ۹۸ خواهد بود و امیدواریم مزدی منطقی و قابل قبول برای جامعه كارگری تعیین شود.

وی با اشاره به اینكه دولت نقش تعیین كننده ای در تعیین مزد دارد، اظهار داشت: دولت بعنوان سومین شریك اجتماعی، برای متقاعد كردن دو گروه كارگری و كارفرمایی ابزار كافی در اختیار دارد و بنابراین انتظار می رود در تعیین دستمزد برای كارگران تلاش كافی صورت دهد، چون اگر دستمزد در حد كفایت نباشد گروه های حداقل بگیر به شدت صدمه می بینند و افكار عمومی دولت را مسئول افزایش یا كاهش مزد كارگران می دانند.

این كارشناس اقتصادی با اشاره به تصویب افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق كارمندان در سال آینده، اظهار داشت: معتقدم در بودجه دولت اتفاق خوبی برای كارمندان افتاده است و اگر میانگین افزایش مزد را برای كارمندان حداقل بگیر حساب نماییم سال آینده بیشتر از ۴۰ درصد افزایش مزد خواهند داشت كه رقم قابل قبولی است ولی در مورد حداقل بگیران كارگری هم باید این نسبت را رعایت نماییم چون كه آنها هم در این جامعه زندگی می كنند و از نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها حتی بیشتر از كارمندان لطمه دیدند.

حاج اسماعیلی اضافه كرد: ما باید از گروه های صدمه پذیر و حداقل بگیرها به علت جمعیت گسترده ای كه دارند حمایت نماییم و تاكید دارم كه در كنار افزایش حداقل مزد باید حمایت های جانبی نظیر اختصاص دوازده نوبت سبد كالا به كارگران را برای سال آینده حتماً ببینیم.

وی اظهار داشت: اگر توزیع بسته های حمایتی به كارگران صورت گیرد فشار بر گروه های كارفرمایی كمتر خواهد شد و كارگران هم در كنار افزایش نقدی مزد از حمایت های جانبی بهره مند می شوند.

این كارشناس اقتصادی در انتها اظهار داشت: شورای عالی كار می تواند همچون سال های گذشته برای سایر سطوح مزدی هم تركیبی تصمیم گیری كند یعنی یك مبلغ ثابت به اضافه درصدی، ولی باید حداقل بگیران را هم پوشش دهد.

به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، دویست و هشتاد و یكمین نشست شورای عالی كار هفته گذشته با حضور نمایندگان كارگری و كارفرمایی و وزیر كار بدون توافق آخر یافت؛ در این جلسه پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل مزد از جانب كارفرمایان عنوان شد كه مورد قبول گروه كارگری قرار نگرفت و مقرر شد تا جلسه نهایی مزد فردا ۲۷ اسفند ماه تشكیل گردد.




1397/12/26
14:32:24
5.0 / 5
4086
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک